HK
Håvard Kleven
Aug 27, 2024
Hold dere unna denne leiebil-stasjonen. De har i dag belastet mitt kredittkort over 17 000 kr for påståtte skader som ikke har oppstått under min leieperiode, og som jeg per mail har meldt inn at jeg ikke tar ansvar for. (Jeg svarte på mailen ca 30 min etter at de sendte meg kostnadsoverslag på reperasjon.) Altså har de fått beskjed om at jeg motstrider kravet, og uten å ta kontakt eller gjøre noe forsøk på dialog, belaster de kredittkortet ett døgn senere. Og bildene de sendte meg som "bevis", er fra en overfylt parkeringsplass, som ikke er der jeg leverte inn bilen..
I tillegg har jeg sendt bildene over til et uavhengig verksted, som riktignok måtte se skadene nærmere, men de estimerte skaden til å være langt under 17 tusen. Så ikke bare forsøker de å svindle meg for et urettmessig høyt beløp, men de stjeler også penger ved å foreta en ulovlig, ikke autorisert belastning på kredittkortet mitt. Og når jeg leser ulike tilbakemeldinger her, er jeg tydeligvis ikke den første heller...